Zamiennik do
Producent
Wersja
Stan
Tonery Activejet do drukarek Panasonic - Zamienniki tonerów Panasonic
Żadna firma nie może obejść się bez urządzeń drukujących. Drukowanie jest na porządku dziennym, wiąże się to z wysokimi kosztami eksploatacji. Drukarki laserowe, również te spod szyldu Panasonic z biegiem użytkowania potrzebują do funkcjonowania tonerów i innych materiałów eksploatacyjnych. W największym stopniu budżet firmowy konsumuje zakup tonerów. Oryginalne tonery Panasonic są bardzo drogie i wystarczają na krótko. Decydując się na zakup alternatyw, w postaci zamienników marki Activejet można sporo zaoszczędzić, nie tracąc przy tym na jakości druku, albowiem tonery Activejet do drukarek Panasonic cechują się zwiększoną wydajnością i jednocześnie oferują bardzo wysoką jakość. Producent tonerów zamiennych dba o to, aby każdy produkt, który zejdzie z linii produkcyjnej posiadał odpowiednie parametry, zgodne z obowiązującymi normami ISO. Warto dodać, że produkty marki Activejet znajdziemy nie tylko na polskim rynku, dostępne są również w wielu krajach europejskich. Produkty Activejet są liderem wśród dostępnych w Polsce zamienników, co również zostało potwierdzone przez liczne triumfy w prestiżowych testach czasopism z branży IT.
Panasonic
Jaka kserokopiarka dla szkoły
Nie jest łatwo wybrać optymalną drukarkę dla szkoły. Instytucje publiczne, urzędy, szkoły i uczelnie ze względu na ograniczony budżet, zwykle kierują się najniższą ceną podczas wyboru określonego urządzenia, czasem gwarancji, warunkami serwisowania. Koszty eksploatacji urządzenia często są pomijane i dopiero myśli się o nich po zakupie danego urządzenia. Tymczasem powinno się jeszcze przed wyborem urządzenia dokonać odpowiednich kalkulacji, z podziałem na oryginalne części zamienne i alternatywne materiały eksploatacyjne. Wstępna analiza pozwoli później lepiej i szybciej przejść na zamienniki, które mogą dać szkole bardzo duże oszczędności, sięgające nawet 70%. Powstaje także pytanie, czy zdecydować się na zakup nowego urządzenia, ale o gorszych parametrach, czy też postawić na lepszej jakości sprzęt, ale dostępny z drugiej ręki. Używane kserokopiarki mogą być równie użyteczne co nowe, na dodatek będą kosztowały mniej, można także pokusić się o wynajęcie kserokopiarki na określony czas. Niestety każdy kij ma dwa końce, używany sprzęt może częściej wymagać serwisowania, dlatego w przypadku decyzji o zakupie z drugiej ręki, należy uwzględnić czy w cenie jest zawarte serwisowanie urządzenia, czy też będzie trzeba ponosić dodatkowe koszty, każdorazowo wzywając technika do naprawy urządzenia. Polskie szkoły jak wiemy nie są za dobrze wyposażone, zwykle trzeba iść na kompromisy pomiędzy, aby zapewnić ich płynne funkcjonowanie, jednakże jak pokazuje praktyka, rozważnie dokonując wyborów może być i wilk syty i owca cała. Przed zdecydowaniem się na wybór określonego urządzenia warto zapytać zaufanych specjalistów w tej dziedzinie, którzy pomogą dobrać optymalne urządzenie, zwracając uwagę także na istotne z punktu widzenia eksploatacji elementy.
Drukarka czy kserokopiarka - co lepiej sprawdzi się w biurze
Przed zdecydowaniem się na jedno z rozwiązań trzeba odpowiedzieć sobie na wiele pytań. W przypadku kserokopiarek przede wszystkim należy określić jakiej wielkości dokumenty będą kserowane, czy wymagamy koloru, czy wystarczy nam skala szarości. Należy również określić liczbę pracowników korzystających z urządzenia, jak dużo będziemy korzystać z urządzenia, czy potrzebujemy dodatkowych funkcji typu duplex i finalnie, jaki mamy budżet na jej zakup. W przypadku drukarek musimy zwrócić uwagę przede wszystkim na koszty eksploatacji, jakie są ceny zakupu oryginalnych materiałów, a jakie będą zamienników, dodatkowo możemy zdecydować się na używanie różnego typu zamienników, tych ekonomicznych do drukowania dokumentów złożonych z samego tekstu i tych o najwyższej możliwej jakości, do drukowania bardziej złożonych dokumentów. Oceniając koszty eksploatacji musimy sprawdzić wydajność tonera i bębna oraz dokonać kalkulacji kosztu druku w przeliczeniu na jedną stronę A4. Producenci urządzeń zwykle podają koszty w odniesieniu do 5% zadruku dokumentu. Wybierając urządzenie przeznaczone dla biura warto także sprawdzić, czy będzie można go w przyszłości łatwo rozbudować o nowe funkcjonalności (moduły). Również i tutaj warto przed zakupem poradzić się zaufanej osoby, która siedzi w temacie i pomoże wybrać optymalne rozwiązanie dla firmy.