Zamiennik do
Producent
Wersja
Stan
Kolor
Jaka drukarka do kancelarii prawnej
Czasy, kiedy w kancelariach prawnych słychać było charakterystyczny stukot maszyn do pisania, minęły bezpowrotnie. Obecnie, każda praca biurowa wykonywana jest na komputerze, co jest naturalnym elementem postępu. Komputer nie byłby jednak zbyt przydatny, gdyby nie współpracował z drukarką - urządzeniem, którego nie może zabraknąć w żadnym biurze. Jaki typ drukarki warto brać pod uwagę w tym przypadku? Poniżej odpowiadamy na to pytanie.
Kancelarie prawne to miejsca, w których drukarki nie mają okazji wystygnąć. Praca prawnika nie polega wyłącznie na reprezentowaniu klientów w sądzie. To także obsługa firma i kontraktów, reprezentowanie klientów w bankach i US i wiele innych czynności. Wystarczy powiedzieć, że umowa dużej spółki może liczyć kilkadziesiąt stron, a w każdej większej kancelarii, takich dokumentów drukuje się przynajmniej kilka każdego dnia, a do tego należy doliczyć także egzemplarze po poprawkach. Zwykła drukarka, która z powodzeniem sprawdzi się w domu, nie zaspokoi potrzeb takiej firmy. W tym przypadku, niezbędne jest urządzenie:
- wydajne,
- pracujące szybko,
- pracujące cicho,
- zapewniające najwyższą jakość wydruku,
- niezawodne.
Powyższe czynniki należy traktować priorytetowo w trakcie wyboru urządzenia drukującego, jednak stwierdzenie, że drukarka ma być solidna, cicha i szybka w żaden sposób nie wyczerpuje tematu. Rozbijmy go zatem na czynniki pierwsze.
Drukarka laserowa czy atramentowa?
Wybór technologii drukowania to jedna z kluczowych kwestii. Wybrać "atramentówkę" czy "laserówkę"? W tym przypadku, odpowiedź może być tylko jedna - najlepiej sprawdzi się model laserowy. Przemawia za tym kilka czynników. Po pierwsze, "laserówki" drukują szybciej. Po drugie, pracują znacznie ciszej. Po trzecie, w kwestii jakości wydruku dokumentów tekstowych, ich atramentowe odpowiedniki pozostają daleko w tyle. Po czwarte, wydruk laserowy jest trwalszy niż atramentowy, a ryzyko rozmazania treści tuż po wydrukowaniu praktycznie nie występuje w tym przypadku.
Drukarka kolorowa czy monochromatyczna?
Kolejna ważna kwestia - wybrać drukarkę kolorową czy czarno-białą? Cóż, to zależy. Kancelarie prawne bardzo cenią sobie prestiż, a jednym z wyznaczników prestiżowej jednostki jest korzystanie z firmowego papieru. Duże korporacje zamawiają go w zakładach poligraficznych. Mniejsze firmy najczęściej samodzielnie nanoszą swoje logo na papier, podczas drukowania właściwego dokumentu. Jeżeli firmowy znak zawiera elementy kolorowe, wybór modelu drukującego w kolorze jest dobrym pomysłem. W sytuacji, w której logo jest monochromatyczne lub za dostawę papieru firmowego odpowiada podmiot zewnętrzny, najlepiej sprawdzi się drukarka czarno-biała. Mimo to, w biurze powinno znajdować się przynajmniej jedno urządzenie kolorowe, choćby atramentowe. Na biurku asystentki z całą pewnością znajdzie się na nie miejsce.
Drukarka czy urządzenie 3w1?
Potrzeby sprzętowe kancelarii prawnej nie ograniczają się wyłącznie do drukarki. Skaner, kopiarka i fax to kolejne sprzęty, których nie może zabraknąć w biurze. Trudno wyobrazić sobie, że wspólnik w dużej firmie biegnie do punktu ksero, by wykonać kopię dokumentacji. Inna sprawa, większość dokumentów, których obsługą zajmują się prawnicy, nie może trafić w ręce osoby niepowołanej, a za taką należy uznać pracownika zakładu kserograficznego. Model wielofunkcyjny jest więc jedynym słusznym wyborem.